Ahhoz, hogy megfelelő döntés születhessen erről, alapvetően arra a kérdésre kell választ keresni, hogy milyen komplexitású a működés és mekkora a cég volumene.
Külsős könyvelő
Azt tapasztaljuk, hogy 100 millió forint árbevétel alatt elegendő megbízni egy erre specializálódott könyvelő céget és felvenni egy pénzügyi asszisztenst alkalmazottként. A pénzügyi asszisztens ellátja a szükséges adminisztrációs feladatokat: feldolgozza a bejövő számlákat, adminisztrál a bankban, kiállítja a kimenő számlákat, szerződéseket kezel stb. Vagyis az alapvető dokumentációt elvégzi, támogatva ezzel a könyvelő munkáját. A könyvelést ilyenkor egy külsős cég végzi, aki erre specializálódott szolgáltatást nyújt. Ezáltal biztosítja a vállalkozás számára a szakmai tudást és rutint, miközben a feldolgozandó dokumentumok mennyiségéhez tudja igazítani a kapacitást, és ezáltal a költségek alacsonyak maradnak. Mivel a működés egyszerű, nincs szükség komplex kimutatásokra és előrejelzésekre, a vállalat eredményei könnyen átláthatóak.
virtuális CFO
100-1.000 millió forint között már érdemes elgondolkodni a külsős virtuális CFO-t bevonásáról a vállalkozás új partnereként. Ezen a ponton valószínűleg lehetséges javítani a folyamatokon, és egy tapasztalt pénzügyi szakértő képes abban segíteni, hogy hatékonyabb legyen a működés, ezzel csökkentve a költségeket és növelve a profitot. Ennél a méretnél már egy költségvetés, kollégák számára kialakított motivációs rendszer is megfontolandó lehet annak érdekében, hogy a növekedést ezek segítsenek tovább lendíteni a jövőben.
Kritikus az is, hogy megfelelő alapok kialakításra kerüljenek a cég mindennapi működésében ahhoz, hogy a további bővülés feltételei biztosítottak legyenek. Amikor nem stabilak az alapvető folyamatok, vagy nem történt meg a fejlesztésük úgy, hogy a bővülő teljesítményt is kiszolgálja, ez akár akadálya is lehet a további sikernek.
Miért mi?
1.000 millió forint felett már mindenképp érdemes virtuális CFO-t alkalmazni. Különböző (méretű) cégeknek különböző megoldásokra van szükségük. Ami működik egy milliárdos, nagy létszámú vállalatnál, az egyáltalán nem biztos, hogy szükséges, vagy jó megoldás egy kisebb cégnél. Mi az elmúlt évtizedek során megtapasztaltuk a pénzügy sokszínűségét különböző társaságoknál: a kis létszámú családi vállalkozástól kezdve a nemzetközi multinacionális vállalatig; a 2 fős pénzügytől a könyvelést és kontrollingot is magába foglaló széles szolgáltató funkcióként működő 25+ fős pénzügyi csapatig. Biztos lehetsz tehát benne, hogy megtaláljuk a céged nehézségeire a gyors és optimális megoldást. Amennyiben felkeltettük az érdeklődésed, keress meg minket egy ingyenes konzultációra!